خاطرات و لحظه های شیرین دختر من

آیا خرید کامپیوتر و استفاده از اینترنت برای کودکان مناسب است؟

1400/12/11 12:49
نویسنده : الهام
213 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همگی 

امروز دلم میخواد درباره یه موضوعی حرف بزنم که ممکنه برای هر خانواده ای که فرزند کوچک داره حالا چه پسر باشه چه دختر باشه یه دغدغه باشه... اونم اینه که آیا وجود یک کامپیوتر برای یک خانواده که فرزند فرضا 7 ساله داره لازمه یا نه.

من البته فقط نظر شخصیمو میگم و خیلی خوشحال میشم که بقیه هم نظرات خودشون رو با من به اشتراک بذارن و خب هم من و هم کسایی دیگه ای که مطالب رو مطالعه میکنند بتونن چیزی یاد بگیرن.

از اونجایی که دنیا داره به سمتی میره که همه چیز داره دیجیتالی میشه و با پیشرفت تکنولوژی همه چیز مدرنیته شده، جلوگیری از ورود تکنولوژی به خانواده فقط یک حرکت رو به عقبه. ما نمیتونیم با دنیای دیجیتال و تکنولوژی بجنگیم اما خب میتونیم که کنترل شده و با نظارت خودمون اون رو در اختیار فرزندانمون قرار بدیم.

آیا به فرزندانمان اجازه استفاده از اینترنت را بدهیم؟

بله!! 

قطع دسترسی کودکان به اینترنت نه تنها مفید نیست  بلکه با ایجاد محدودیت های غیر منطقی برای کودکان و جلوگیری آنان از استفاده از اینترنت کودکان رو حساس میکنید و این حس کنجکاوی رو ممکنه جور دیگه ای خالی کنن پس بهتره از اجازه دسترسی به اینترنت رو بهشون بدیم اما با نظارت خودمون. شما میتونید در قسمت تنظیمات مرورگرها(Browsers) سایت هایی که فکر میکنید ممکنه باعث صدمه زدن به روحیات فرزندتون بشه یا سایت هایی که فکر میکنید برای سنش مناسب نیست رو فیلتر کنید. 

چرا کامپیوتر نسبت به لپتاپ برای کودکان بهتر است؟

اگه تنها یه فرزند دارید و فرزندتون فعلا سن زیادی نداره لپتاپ اصلا گزینه ی مناسبی برای خرید نیست... حالا میخوام بگم چرا خرید لپتاپ برای کودکان مناسب نیست.. 

دلایل برتری کامپیوتر نسبت به لپتاپ برای کودکان:

1- هزینه ی کمتر کامپیوتر نسبت به لپتاپ با قطعات سخت افزاری مشابه و یکسان

2- باتوجه به اینکه این سیستم رو برای کودکان میخرید امکان خرابی وجود داره و تعمیر لپتاپ نسبت به تعمیر کامپیوتر سخت تر و هزینه ی بیشتری رو لازم داره

3- کار کردن با تاچ پد برای بچه ها سخت تره اگرم موس بخواید بخرید میشه هزینه ی اضافی تر 

4- در صورتی که درآینده بخواید سیستمتون رو از نظر سخت افزاری ارتقاء بدید خودتون به راحتی میتونید اینکارو انجام بدید اما برای لپتاپ حتما باید به دست متخصص سپرده بشه چون پیچ و مهره زیاد داره ممکنه خودتون از پسش برنیاید.

پسندها (2)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)